سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

زن شاعر

اگر شعر پیشه ام نمی شد

روی آسمان خدا

پولک می دوختم

از ابرها بالشی می ساختم


اگر شاعری را دوست نمی داشتم

با مداد نتراشیده بچه ها نی لبک می ساختم

یا که حتی از تار عنکبوتی

حصاری برای شقایق ها می بافتم


اگر شعر خواب و خوراکم نمی شد

با تن یک شاپرک

نقش زیبایی روی یک سایه می کاشتم


اگر شاعری کردن شب و روزم نمی شد

در کنار ملخکان دشت ها

عرض و طول یک دشت را می تاختم


مادرم که شاعر نبود

پدرم هم


اما من نمیدانم چرا

صبح سلامم رقص یک شعر دارد

شب تاب یک نثر دارد


نمیدانم چرا گاه گاهی

زیر یک واژه قایم میشوم 


یا که از شعر کنج دنجی می سازم

سالیانی به طول یک قرن ساعت

شعر می گویم


اگر شاعر نبودم

شاید زیر بال مرغی خانه می کردم

موهای پریشان رود را شانه می کردم


کسی آمد چیزی گفت

شنیدم

خوب هم شنیدم


گفت شاعری کجا و تو کجا ؟


گفتم شاعر نیستم

پیشه ام شعر است


شعر می بافم

شعر می دوزم

شعر می گویم

شعر میخوانم

شعر می سازم


پس من زنی شاعرم

که می بافد

که می دوزد

که می گوید

که میخواند

که می سازد

و آخر هم

حسرت به دل 

می میرد


* سیمین * 


http://g.virbcdn.com/i/resize_575x575/Image-171860-1174125-bdesign_woman_art.jpg





نظرات 3 + ارسال نظر
ر.امید سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام بارها گفته ام شعر مساوی است با عشق و شاعر مساوی است با عاشق
پس اگر شاعری پس عاشقیو...
سروده زیبایی بود

ابوالفضل دادا چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 12:33 ق.ظ http://www.dadabilverdi.blogfa.com

با سلام

اطلاعیه :

خبر تولّد شعر جدید بنام « زلال »

در دوّم بهمن 1388

کلیک : www.dadazolal.blogfa.com

___________________________

زبان نو و ساختار شکنی در شعر

( جرّاحی و عمل )

( بخش دوّم )

کلیک : www.dada6.blogfa.com

bahman چهارشنبه 9 دی 1388 ساعت 08:34 ق.ظ

دیگر نیازی به دعای دریا نیست
گلدان‌ها را آب داده‌ام
ظرف‌ها را شسته‌ام
خانه را رُفت و رو کرده‌ام
دنیا خیلی خوب است،
بیا!
علامتِ خانه‌بودنِ من
همین پنجره‌ی رو به جنوبِ آفتاب است،
تا تو نیایی
پرده را نخواهم کشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد