سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

روز نگار امروز من هم بارانی ست

امروز چای می نوشیدم و


خودم را ورق می زدم


چه تیتر های امروز من


پر آشوب است


پر دلدادگی ، پر اضطراب بی تو بودن


کمی دور تر از این بودن


پای یک ویرایش کوتاه


خودم را می بازم


پس من کیستم ؟



یک آگهی ترحیم از روز های رفته ام یافته ام


و چه کسی تسلیت گفت ؟                                 هیچکس


حاشیه های به ظاهر بودنم را


با یک نیم نگاه


می جوم و کسی نیست


جز یک التهاب                  که مرا در یابد .



چای ته کشید


قند تلخ و


آخر در دلم آب شد



و کمی تاب خوردم


در سطر آخر


و


گویا امروز هم هوا بارانی ست .


* سیمین *




۸۹/۰۱/۲۱

نظرات 21 + ارسال نظر
لیلا صادقی دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 09:01 ق.ظ http://leilasadeghi.com

با سلام. وب نوشته هایتان را خواندم. موفق باشید و پیوسته قلمتان پر جوهر باشد. به امید بهترین ها.

آیدا دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 03:51 ب.ظ http://dating2010.mihanblog.com

سلام دوست گلم.امیدوارم خوب و سرحال باشی .[قلب][قلب][قلب][قلب]

وبت رو دیدم.خیلی مفیده.مطالب مناسبی رو به کار گرفتی.کارت درسته.

بهت تبریک میگم.[دست][دست][دست][دست]

امیدوارم که موفق و موید باشی و امید به زندگی همیشه توی قلبت بمونه.

[گل][گل][گل][گل][گل]

راستی عزیز اگه دوست داشتی یه سری به وب من هم بزن.خوشحال میشم.

منو ببخش که خودم رو معرفی نکردم.[گریه][گریه][گریه]

من ایدا هستم.شما رو هم دعوت میکنم تا به وبلاگ من سر بزنید.

[نیشخند][نیشخند][خنده][خنده]

ادرسشو برات مینویسم.http://dating2010.mihanblog.com

یه گروه دوست یابی خیلی جالبه.

[قلب][قلب][قلب][قلب][قلب]

در ضمن میتونی به گروه یاهوی من هم بپیوندی

محل کاملا ایده ال برای تبادل اطلاعات تجربیات و نظرات

بین جمعیت بزرگی از اعضای شبکه ی نت هستش.

بهت توصیه میکنم حتمآ عضو بشی.[خنده][خنده][خنده][خنده]

این ادرسشه:http://groups.yahoo.com/group/dokhmarkhanoooom

ازت میخوام منو لینک کنی.به اسم پاتق دختر پسرای ناز و با حال ایرانی

فراموش نکنی ها.منم لینکت میکنم.بای.

[بدرود][بدرود][بدرود][بدرود]

[ بدون نام ] دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 04:13 ب.ظ

سلام شاعر پرشور صداقت
چه گرم گرم از هوای بارانی روزنگارت گفته ای.مثل ترانه باران به دلم نشست.
روزنگار امروز من هم بارانی ست
امروز چای می نوشیدم
و خودم را ورق می زدم.

سهراب دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام بر توای بانوی سیم فام آری راست گفتی :گویاامروز هم هوابارانی است.اما من میگویم:مرا بسپار در یادت به وقت بارش باران نگاهت گر به آن بالاست ودر رقص دعا قلبت مثال بید میلرزد دعایم کن دعایم کن که من محتاج محتاجم.آرزومند آرزوهای بزرگتان هستم.

بامدادامید دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://sykbus1.blogfa.com

بسیار خواندنی و هم چون قهوه بی شکر
امیدوارم هیچ وقت چشمانتان بارانی نباشد

راهوند خیال سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 10:05 ق.ظ

خورشید شادی که نتابد
هر روز بارانی است...

ممنون
خواندنی بود

آزاده سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 12:26 ب.ظ http://www.mirdasht.blogfa.com

سلام
لذت بردم.دوباره بت سر میزنم با دقت می خونم ونظر میدم
خوشحال می شم بم سر بزنی و نظرتو درباره شعرام بدی.

سیمین(امید) سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 06:21 ب.ظ http://www.architect212.blogfa.com

ممنونم از لطف و دقتت
شعر تو هم کم از بهار آمد نبود و زیبا خوانده میشه
بازم ممنونم
موفق باشی دوست خوبم
امیدوارم در امید بازم ببینمت

نوراله چهارشنبه 25 فروردین 1389 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام شاعر مهربان
حاشیه های بظاهر بودنم را
با یک نیم نگاه
می جوم

نرگس چهارشنبه 25 فروردین 1389 ساعت 03:27 ب.ظ http://www.e-ghadeghan.blogfa.com

سلام سیمین جون مرسی که بهم سر زدی بازم اونطرفا بیا . وبلاگ خیلی قشنگی داری
فعلا...

نوراله پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 07:53 ق.ظ

سلام مهربان
هر بار می خوانم و بسیار لذت می برم.هم از روح زلال و جاری شعر و هم از زبان بسیار صمیمیش.

ساجده فاضلی پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 10:40 ق.ظ http://enekasesobh.persianblog.ir

سلام
ممنون از اینکه شعر مرا در شعرنو مورد لطف و توجه قرار دادید
منتظر حضور گرمتان در وبلاگم هستم
سبز باشید

فانی پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 12:08 ب.ظ

سلام بر سیمین خانم عزیز

شعر سراسر احساس شما را خوندم وپر از تشبیهات واستعارات زیبا بود ممنون که سر میزنید
آهنگ وب شما خیلی قشنگه این صدای زیبا مال کیه
امیدوارم همیشه خوش وخرم باشی
فعلا

فانی پنج‌شنبه 26 فروردین 1389 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام

عالی سرودی سیمین خانم احسنت بر شما

برزگر جمعه 27 فروردین 1389 ساعت 12:36 ب.ظ http://tasepede.blogfa.com

درود سیمین عزیز

من معمولا در مورد شعر های دیگران بسیار کم اظهار نظر میکنم و گاهی کوتاه تنها نظر شخصی خودم را می نویسم و می دونم که هر شاعری در شعرش دنیای متفاوتی داره نسبت به نگاههای دیگران به شعر.و ممنونم که بنده رو قابل دونستید

شعر شما با خلوت درونی شاعر شروع میشه از یک نوستالژی عاشقانه و قتی از سرنوشت و اضطراب تنهایی در گذشته صحبت میشه



"
خودم را ورق می زدم


چه تیتر های پیشانی امروز من


پر آشوب است


پر دلدادگی ، پر اضطراب بی تو بودن"

و زمانی که شاعر به قسمتی میرسه که به گفته ی خودش حسرتی از کرده ها و نکرده های گذشته رو در مرور گذشته میبینه کمی شکه میشه از "من"ی که با "من" رویا هاش بسیار متفاوت هست و لحظه ای به هویت " بودنِ" خودش شک میکنه
و خودش و در درک این درد تنها میبینه


کمی دور تر از این بودن
پای یک ویرایش کوتاه
خودم را می بازم
پس من کیستم ؟
یک آگهی ترحیم از روز های رفته ام یافته ام
و چه کسی تسلیت گفت ؟



و ادامه شعر با بیان توصیفاتی به ابتدای شعر فلش بکی میزنه و باز با ترسیم هوای بارانی به حسرت و افسوس در مورد گذشته و روزهای رفته برمیگرده .


این شعر از نظر محتوا بسیار پربار و بیان دغدغه ی بسیاری از انسان هاست البته با بیان لطیف و ظریف شاعر عزیز

و اما ایراداتی که می شود به شعر گرفت در ابتدا به ازدیاد خط های شعر به نظر من می شد این سروده در تعداد سطر های کمتری هم به طور کامل بیان شود

دوم در مورد عناصر زیبا شناسی در شعر که با تصویرهای برجسته تر و عمیق تر می توانست جذابیت را در مخاطب به مراتب بالا تر ببرد

و در آخر فرم شعر که با توجه به این که در روانی و شیوایی سروده بسیار قوی ست در ساختار و فرم دهی به تصاویر پیاپی در شعر باید رابطه یی محسوس وجود داشته باشد که این توانایی به تسلط روی کلمه ها و شناخت ریتم و آهنگ واژه برمیگردد

که البته اشکالاتی که به دید بنده در شعر دیدم اشکالات خود من نیز در شعر هایم هست و باید بیشتر روی آن کار کنم


جسارت بنده رو ببخشید

شعرتون ساده روان و شیوا و البته پر محتوا بود

لذت بردم
موفق باشید

نیما جمعه 27 فروردین 1389 ساعت 02:53 ب.ظ

خوشم با کلام زنده:
او بر می جهد شادان،
فرو تنانه تعظیم می کند،
و در تلخ کامی نیز دوست داشتنی ست.
پر خون است رگانش
می تواند نفس تازه کند،خیز بردارد
و دلیرانه به گوش کَران نیز بخزد،
بپیچد در آن پر پر زند
و کاری کند کارستان
لیک او بس نازک آراست،
گاهی نا خوش، گاهی خوش.
می خواهید اندک زندگی ارزانی اش کنید؟
با خشونت لمس اش نکنید و نفشاریدش،
سبک و ظریف بر گیریدش
او از نگاه بد حتی، می میرد
بی شکل و مفلوک
بی جان و سرد کنجی می افتد،
لاشه ی خُردش به زشتی مسخ می گردد
و ویران
از مرگ و تباهی.
کلام مرده: چیزی پلشت
تلق و تلوقی نزار.
زنهار از پیشه های پلید
که واژه و کلام نغز را می میرانند!

کلام: شعری از نیچه
ترجمه علی عبدالهی

مهتاب یکشنبه 29 فروردین 1389 ساعت 08:40 ق.ظ

سیمین جان شعرها بسیار ناب و دلنشین همراه با موسیقی متن فوق العاده که هارمونی زیادی با متن داشت واقعا به دلم نشست با آرزوی موفقیت وسلامتی برای شما دوست خوب ومهربان

ناهید سعادتیان یکشنبه 29 فروردین 1389 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام .
ممنون از لطفی که همیشه داری خانومی .
من همیشه تشنه ی خوندن لحظات ناب تنهایی هات هستم دوست خوبم .
شاد زی .

http://sabzevar-sher.persianblog.ir/ شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 01:39 ب.ظ http://sabzevar-sher.persianblog.ir/

منتظر قدمهای سبزتان هستم

م.نهانی سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 07:04 ب.ظ http://www.bighazloghafie.blogfa.com

درود.
نگاه شاعرانه و زبان دلنشین شعر قابل توجه است.
موفق باشید.

سجاد چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 08:00 ب.ظ http://www.ledtekno.mihanblo.com

به نظرم بچه های رشته کامپیوتر بدونن من چی می گم


الگوریتم یعنی برای حل مسئله بزرگ باید اون رو به قسمت های کوچکی تقسیم کنی


و سپس با حل مسئله های کوچک مسئله بزرگ حل می شود.


بیایم هدف هامون رو بنویسیم


هم کوتاه مدت و هم بلند مدت.
بعدش راه های رسیدن بهش رو هم بنویسیم.
و البته مشکلات رسیدن به هدف.
این مشکلات را به روش الگوریتمی حل کنیم.
من شک ندارم که به اون هدف می رسیم


اما نباید فراموش کنیم که


نابرده رنج گنج میسر نیست.


پس بیایید برای زندگی بهتر الگوریتمی زندگی کنیم


زندگیتون الگوریتمی


منتظر نظرات شما هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد