سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

تابلوی راهنمایی عشق بازی

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:Q2X7kATY-jlHFM:http://3.bp.blogspot.com/_L66EnDon6xA/Sa6rsBk6KzI/AAAAAAAAAXw/xD20eUVMDCI/s320/47ce45j.jpg



در جاده عشوه گری های من

تابلویی نصب نیست

و هیچ کسی

بین خطوط خواهش های من نمی راند 

مردم قانون شکن شده اند

و همه توقف ممنوع ها را ایستادند

و سرکی به قلب من کشیدند .


کمی پایین تر از کوچه تنهایی دلم

پر شده از گربه های ولگردی که

شعر های مرا بو نکرده

به چشم غذای امروزشان فرض میکنند . 


اتوبانی نبود آن روز ها که من عاشق شده بودم 

امروز همه راه های عاشقی کردن

پر است از پل ، از اتوبان های طویل .


چه سخت شده برای این دخترکان و پسرکان

تا خروجی اول باید

درد انزجار را متحمل شوند

و اگر هم عاشق شدند

انتهای اتوبان بهشت زهراست .


نمیدانم

سر کدام کوچه بود

تابلویی دیدم

با همه تابلو ها فرق میکرد 

!!!

عشق بازی ممنوع

اما چرا ؟

ده سال پیش 

این جاده لغزنده نبود 


این اواخر

دوربین هایی هستند

در جاده های عاشقی کردن

که از سرعت التهاب دل بالاتر بروی

نوری چشمت را می آزارد


آن روز ها اینها نبود

در جاده عاشقی کردن های من 


دیگر سر هر کوچه عبور دلداده ای

مردی خشمگین

کاغذی به دستت میدهد

تا بیش از حد زمان دیوانگی ، دیوانگی نکنی


چه خوب که آن روز ها

این مرد هم نبود


راستی دخترک

پشت پیچ اول

تند نپیچی

تازه اول راه است

نپیچیده

چپ نکنی

هنوز پیچ های زیادی هست


آنجا هم تابلویی نصب شده

دیوانگی کن

اما با سرعت مجاز


مردی با لباس آبی و سفید 

دستت را رو خواهد کرد


راستی پسرک

تو هم بیهوده خرابی احساست را بهانه نکن

ماشین قرمزی

دلت را به پارکینگ دل های از رده خارج خواهد برد

آرام عبور کن

عاشق شدی

با عشق راهی میشوی




.

.

.

.

.

.

* سیمین - فانی *





http://www.akkasee.com/digitalcamera/image/comp/image13.jpg





قافیه های باخته روزگار

هجاهای تا خورده شعر های من

دیوانه ام کرده

نه ابتدایی دارد و نه انتهایی 


بی پروا مینویسم

از تو ، از خود

از امروز ، از فردا

نه!!

فردا را نمی دانم

فردا را نمی شناسم 


شاید که نباشی

شاید که نباشم

و شاید آواز آخر من باشد

که میخواند  امشب


بیت بیت شده است روزگارم

گاهی چنگ به دل میزند

گاهی ساز دهل مینوازد


قافیه های روزگار را باخته ام

ورق آخر بود که رو شد

دستم خالی شده است

و هیچ در بساط قمار زندگی نیست

که رو کنم

و تا اخر اخرت با تو بمانم 


تاب میخورم در خود روزگار درونم

و از هوس دلدادگی ها خسته ام 


بد به تنم تیشه میزند این شعر ها

بد به ریشه ام می تازد این حرف ها

گویا بازی تمام شده

و کسی دیگر در پی شوری احساس دلم

نوش نخواهد گفت

و من میمانم و من


چشم من از همان ابتدای زایشم

سرمه ای از شعر داشت


و من غزل سرایی نکرده بودم هرگز

ولی روزگارم غزلی شده است


و کسی هر صبح من را

با غزل هایش

به امروز میکشاند


 و من با بیت های آشفته ام

روزگاری می گذرانم

تا که به آخر برسد

این فنجان نیمه جان ابیات



*سیمین - فانی *

http://i26.tinypic.com/20fchmc.jpg



چشم های تو

چشمهای تو آبروی مرا می برد


مرز ماندن با رفتنم ناپیدا می شود


و دیگر از خودزادگی رها می شوم


یادم میرود حجم تولد به دنیا آمدنم را


و تعلق به باران داشتنم را


چشم های تو


آبرویم را به باد میدهد


مرا نگاه نکن 


آب میشوم


و تکرار زمان را از یاد میبرم


به گمان اینکه


امروز دیروز است و دیروز فردا


چشم های تو 


حرمتم را بازی میدهد


نگاهم نکن


تا بودنم مثل بید نلرزد


و زیر هر سایه آفتاب نخورده ای


عرق شرم بر پیشانی روزگار نکشانم



هنوز مهر بی آبرویی چشم های تو


در چشم های دیوانه ام


تاب میخورد


نگاهم نکن 


* سیمین - فانی *


http://i31.tinypic.com/m7qd5h.jpg

تنهای تنها

تمام عرض چشم مرا پیمودی

از آنسوی نگاه من عبور کردی

به اینسوی آبرو مرا کشاندی

بی شرم تر از چشم تو ندیده بودم

که در دریای خواستن من

غرق شد

اما هرگز آبتنی کردن را

به من نیاموخت و رفت


تمام فصل های عمرم را نوش کردی

از آن بهار به این پاییز مرا کشاندی و

بی مهابا

مرا با سوز زمستان جدایی ها رها کردی

و هرگز رهایی را نشانی ندادی و رفتی


تمام ورق های تا خورده  قصه زندگی را خواندی و

مو به مو آشفتگیم را چشیدی و

بی خبر خمیازه ای از انتهای دلزدگی

نثارم کردی و رفتی

و هیچ انتهای داستانم نشدی


ولی کور خوانده چشمهایت

این متن آخر داستانم رانوشته ام


زیر سبک بالی خود

در همه فصول

قدم  خواهم زد

بدون تو

بدون تو

و بدون تو 



* سیمین - فانی *


مهمان خواب تو

باز هم چشم های وحشی من

رم کرده اند

و روی دودو زدن های چشم تو

بالا و پایین می روند

و شهامت دست هایم

برای چیدن بوسه ها

زیاد شده است 

شاید امروز

حیا نداشته باشد قدم هایم

و میهمان خوابت شوم 


حالا دیگر میخواهم تا ابد

خواب مرا ببینی

و سبد سبد شکفتن را بربایم از تو


و باز وحشی صفت

آشفته کنم زلف پریشان خوابت را



* سیمین - فانی * 


http://i31.tinypic.com/akbclt.gif



طنین خواستنت


تو را لای هزار بار صدا کردن پیچیده ام

و زورق انتظار را

روی تپش های بودنت خم کرده ام

که مبادا

ببرد طنین فراموشی روزگار از یادت

خواستن های مرا


* سیمین - فانی *




طنین عمر

کمی خواستن های مرا باور کن

و به تار های سپید موهایت

مرا و التماس هایم را بیاویز 


شاید اگر به عمر تو رسیده بودم

هیچگاه خواستنم رنگ امروز نبود


شاید اگر از فرط گذشت زمان

سپید شده بود تار های زلفم 

امروز بی تابی رسوایم نمی کرد

کمی دلدادگیم را بنوشان به صبوری کردن هایت 


دلم بی تاب تر از هر صبح بود

دور بود

آرام گریختم از دور بودن ها

آمدم

به تو رسیدم

ولی باور هایت

تحیر های بی انتهایی

نثار انتظار من کردند

و باز باورم سر خم کرد و

تو باز مرا ننوشیده 

رها کردی به امان خدا


 یادم رفت

خدا ؟؟؟؟؟

خدای تو رنگ خدای من نیست گویا


دست تو مثل من به آسمان نمیرود 

در بی قراری های دلت

نیایش های تو رنگ دگری دارد 


کمی نگاه کودکانه ام را

به حضور متعالی دلت بنوشان 


صبور میشوم

اوج میگیرم

و با تو راهی میشوم

تنها کمی با من بمان

راهی نشو


پیچک زلف هایم را باز کنی

من هم مانند تو

آواز طنین زدگی عمر و سال میشوم 


صبوری کن

باورم را باور کن

نوشم کن


نوش جانت میشوم

باور کن 


*سیمین - فانی *


http://i7.tinypic.com/214wms3.jpg





قرار های من

قرار است تا فردا ببارم 


و زیر مناره های آفتاب 


لم نداده خواب فردا را ببینم .



قرار است امروز از پس کوه ها و دشت ها


زهوار یک قصه را در بیاورند


و امروز را با دیروز کوک نزده به تن کنند .



قرار است امروز طعم یک بوسه 


خاطره آسمان شود 


و به فرمان ادیان 


هیچ گناهی ثبت نشود 


پای بوسیدن های بی بهانه .




حالا به گمانم چهار راه های افکار 


بیست بار دیگر دور یک چراغ خاموش میگردند


تا قرار های من و آسمان


بازیمان تمام شود .



و اگر قرار باشد 


تمام قرار هایم را 


با چشم های اسمان ندیده 


بخوانم


همه هوا می فهمند که


قرار است 


دیوانه از قفس چشم های من 


راهی شود 


و دیگر جای هیچ دیوانه ای نخواهد بود اینجا


حالا آخر داستان نشده 


خوابت برده 


و من قرار است 


پای همه قصه های خیالیم 


اسم تو را بنویسم


و بخواب که قرار است فردا من نباشم 




* سیمین - فانی *




زن بودن من


کسی شکوفه های خیالم را چید


          و به گمان خاطرخواهی هایش پیوند زد


   و به انگار های آرزوی من خندید


و من در زیر صاعقه های زن بودنم


                              تمام خاطرات عاشق شدنم را

         لب جوی وهم


به دست جاری آب سپردم


                و هیچ فرهاد کوه کنی


       زیربار التماس کال من نرفت


و هنوز طوفان اشک هایم


                  بلای جان مسافران فرداست .


کنار جوانه زدن ارزو های نرسیده ام


                            خواهشی مرا روزی چند بار می نوشد


و من کوله بار زن بودنم را بسته ام


       و هیچ روزنه خورشیدی


بال پروازم را


       آلوده نخواهد کرد


          و من در مسیر نجابت راهی خواهم شد .



* سیمین - فانی * 


http://www.yuricareport.com/ART/The%20Women134.jpg

 

جاده

برای انکار تو باید چشم هایم را تهدید کنم  

برای انکار تو باید واژه هایم را تبعید کنم  

 

فایده ندارد  پی بردن به انزوا  

هرچه بگذرد هم سر نمیرسد انقضا  

 

تاریخ مصرف نمانده است این عشق را  

در من بمیراند مگر این افکار زشت را  

 

شاید که باز دیوانه شدم  

از خود و خود بیگانه شدم  

 

هر چه باشد راهیم  

در جاده ای بس طولانی جاریم  

 

خدا به همراهی بگو  

از من و دلم رازی بجو  

 

شاید که فردا نیاید باز  

شاید این کلام دوباره نگردد اغاز  

 

*سیمین - فانی *

..............

منتظر بودم کلاه از سرم برداری

نمیدانستم کلاه بر سرم می گذاری


گمان میکردم موج زلفم را شانه ای

نمیدانستم همه عمر برای رفتنت بهانه ای


دوست داشتم با تو راه جاده را بخوانم

نمیدانستم از راه تو هم خود را برانم 


چشم به راه بودم که روزی از راه برسی

نمیدانستم بی من میروی و چیزی نمی پرسی


دلم میخواست عزیز جانت شوم

نمیدانستم مهمان ناخوانده ات می شوم



حال که از من خسته ای

از عشق من بی مهابا رسته ای


برو !!

دیگر کنار موج زلف من شنا مکن

با این دل زجر کشیده ام جفا مکن


منتظر بودم کلاه از سرم برداری

نه اینکه وقت رفتن کلاه بر سرم بگذاری


* سیمین - فانی *




http://i30.tinypic.com/2lm6x3a.jpg



سماجت من و زمان

انگار حنجره شعر دریده شده است و

من در پس خشکسالی واژه ها

با خود درونم درگیرم

و گویا دیگر جایی برای من نمانده است

که شُر شُر باران را

از نَفَس سرد احساسم

به دور ترین دور  نگاهم بیندازم 


انگار همه شور و حالم پوسیده اند


به گمانم در تمام پیچ و خم های روزگار خم شده ام

و همراه راه های نرفته رفته ام


و چه تنم خسته میشود وقتی

شرم نگاه دیروز تر هایم را

به دوش میکشم

و با خود هزار بار دیگر

در همه عمرم کشانده ام


ابعاد بودنم را در هیچکدام یک از

روز های بودنم احساس نکردم

مگر زمانی که در بی زمانی ها گم بوده ام


انکار عاشقانه هایم برایم رسم هر روز میشود

و در سماجت گذر ساعت

من هم سماجت میکنم

تا به تو رسیدن ، کمی ساده تر باشد



*سیمین-فانی*


شروع امروز

ساعت کوکی را چرخانده ام

هنوز صدای نفس نفس زدن ثانیه ها را

در انتهای انزجار میشنوم .

با زندان خواب زدگی هایم

چه حرف هایی گفته بودم

و صبح را برای نتابیدن دوباره اش

محکوم کرده بودم

و نیم ثانیه مانده تا طلوع

پلک

نفس

و شروع شد 


امروز بود که آغاز می شد

و من باز برای جاری شدن

و برای تعبیر سوزش آفتاب راهی شدن

به دنیا آمدم 


کمی خشونت طلوع را

و ذره ای احساس زنده بودن را

در هم آمیختم

تا که باز شروع شوم

و شروع شدم 


* سیمین - فانی *


ریاضیات عشق من

امروز احساسم را اندازه گرفتم

عجب مساحتی داشت

قطر اشک هایم را حساب کردم

و به ضریب رساندن غصه هایم نمیرسید

و امروز

به انحنای یک خواستن رسیدم

که با هیچ نموداری رسم نشد

و تکرار غزل خواندن هایم را 

در ضلع های موازیش پنهان کردم

و روی دفتر نقاشی کودکی هایم

به شکل یک دایره

سه بعدی موازی الاضلاع رسیدم

که با هیچ پرگا رو نقاله ای

به حدود ادراک من خطور نکرد 


* سیمین - فانی * 


http://www.geom.uiuc.edu/events/maw95/tetra.gif



راحتم بگذارید

راحتم بگذارید

امروز ناب ناب آمده ام

خالی  از سراب امده ام

شکوه ندارد این دلم

پر از شباب آمده ام


راحتم بگذارید

از دل و جان خواهم نوشت

از سر عشق خواهم سرشت

با سروران خواهم نشست


راحتم بگذارید

امروز آزاده ام

شعر ها به هوا وا داده ام

بی مهابا دل به دریا داده ام


راحتم بگذارید

میخواهم عاشق باشم

از همه ادمیان غافل باشم


راحتم بگذارید

خود به پای خود آمده ام

بی سبب در این جهان نا آمده ام


از من و من خوانده اید

دیگر بیش از این دانسته اید

اینچنین مهجورم کرده اید

از خود و خود منفورم کرده اید


دیگر راحتم بگذارید


http://i1.tinypic.com/8eku4u9.jpg


انتظار صدا

کمی با خود درونم خلوت کرده ام

سکوت

سکوت و با زهم سکوت

دست از سر من بر نمیدارند این واژه های آشفته امروز

دیروز روی پلک آفتاب

رویاهای خیسم را نوشتم

که طلوع کند آرزوهایم امروز

و باز امروز من درگیر یک سکوت بی انتها شده ام

که نقش خنده هایم را از چهره ام دزدید و

با رفتن آفتاب

روی غروب فریاد زد


با خواهش و تمنای دلم امرو زسر دعوا دارم

در اوج سکوت

در نهایت بی کلامی و بی صدایی

جنگ سختیست بین خواهش های من و من و من


باورم نمی شود

چقدر محتاجانه التماس میکند دلم

خواهش میکند زجه میزند

که کمی به دنبال صدایی جاری بشوم

و من در اوج قدرت سکوت

هرگز تن به این التماس ها نخواهم داد

و در سکوت بی نظیر خود غرق خواهم شد

تا روزی که صدایی از دور

به استقبال

نگاه منتظر من بیاید 


*سیمین - فانی *

http://www.shamsanevesht.com/wp-content/uploads/2009/07/2vtqtc3.jpg



چه ؟

خوب یادم نیست

چرا زاویه ها کج شده اند

چرا عاطفه ها

راه دیگری می روند


خوب یادم نیست

چرا آدم ها یخ میزند دلشان

و خوب یادم نیست

اصلا مگر آدم ها دلشان از یخ بستگی عصر یخبندان

گرم شده بود که حالا به دنبال آب شدن یخ های منجمد شده آن  هستم ؟


اصلا یادم نمی آید چه شد

راه بود جاده بود خاطره بود آواز بود من بودم و ....

و چه ؟

و چه ؟


*سیمین -فانی *



http://www.fotothing.com/photos/2dc/2dc693bec2b154ea32d1cb40271b32fc.jpg

کویر برهوت

انگار چند ساعتی از صدای خسته من نگذشته بود که

با سکوت امروز گره خوردم و برای بودنم تقلا می کردم

ولی هرچه بیشتر پیش می رفتم

دست خسته باد را روی تن مفلوکم احساس میکردم

باز هم در انتهای جاده نگاهم

قیر پاشی شده است

و خواهش های من به جاده می چسبد

و به هیچ جا راهی ندارد

صدایی میشنوم

و با آواز راهی میشوم

مردیست که میخواند مرا

و من از درد تن و سرما به او پناه برده ام

اتشی که به پا شد و من سوز سرد سرما را فراموش کردم و

به آغوش گرم آرزوهایم پناه بردم

و فنجان داغی از واژه بود که سرازیر میشد

روی لباس گرد و خاک گرفته راه زده من

صدایی امد باز

کسی سازی کوک کرده بود برای دلم

میخواند و می نواخت


راه های رفته ام را با آن آواز مرور کردم که چه به سر احساس دلم امده بود

ولی باز تن به یک آتش سپرده بودم که

نمیدانستم چه به روز دست ودل احساسم می آورد

شاید که بسوزد دلم

و شاید هم خاکستر شوم


وای باز هم صدای زوزه میشنوم از جاده ای که

التماس من کف آن چسبیده بودند 

اصلا چرا اینجا کمی تاریک است

من چشم هایم را شسته بودم

با جریان آبی که

در عبور من از راه بی نهایت احساسم میگذشت

پس چرا باز چشم هایم میسوزد

باز هم کسی گویا با اسبی که رم کرده بود از احساس دلش

و حسادتش آتش کشیده بود تنش را

از کنار نگاه من گذشت

و من باز هم همه جا را تیره میبینم

گویا همه کاغذ هایی که با خود آورده بودم برای نوشتن

واژه های احساس اینبار

با باد راهی شد

تنم می لرزد چرا ؟

آن اتش کجاست ؟

غرور نیم سوز باد خاموش کرده آتش را


میترسم باز هم پیرهن تنم را پر از خاک حسرت کنم

و بازهم به بیچارگی کویر ایمان بیارم 


http://www.sharemation.com/abpic/maranjab.jpg




....


گاهی دلم میخواهد برای هیچکسی ننویسم
برای هیچکسی واژه هایم را ساز نکنم
برای هیچکسی اشک نریزم
و برای هیچکسی به دنیا نیامده باشم
جرم بودنم این است که برای همه خواندم
برای همه نوشتم
برای همه بودم
و خودم هنوز در پیچش اول نبودن های خودم گم شده ام
اصلا دلم میخواهد برای خود تنهای خودم
یکبار فقط یکبار باران بشوم
اشک بریزم
آواز بخوانم
زندگی کنم
انسان شده ایم که به جرم انسان بودن
برای همه باشیم و برای خودمان هیچوقت نباشیم ؟
اصلا خسته ام
میخواهم با باد تا ابد راه بروم
اصلا میخواهم همساز برگ پاییز بشوم
به کسی چه مربوط که من ادمم یا نسیم یا هر چیز دیگر
اصلا من سیمین نیستم
حالا خوب شد ؟
http://i4.tinypic.com/106a5n7.jpg

خدا

امروز چادر نماز کودکی هایم

بوی تازه ای گرفت

بوی عطر خدا داشت امروز

بوی عطر آن یاسی که

مادر بزرگ

اولین بار

در سجاده احساسم پهن کرده بود


امروز بهانه چادر نماز من کامل بود

خدا دست در دست من پیدا بود


گویا تمام عمر با او بودم

گویا او زندگی کرده بودم


امروز عطر اجابت خدا می آمد

عطر قبول حاجات من می آمد


امروز با خدا بودم

در اوج و بالا


 با خدا راهی شده بودم

در انتهای بی انتها


چه دلم تنگ شده برای تسبیح مادر بزرگ

چه دلم تنگ شده برای عطر آن سجاده سفید

امروز دلم خدا میخواست 


http://morymes2002.persiangig.com/image/god.jpg

*سیمین - فانی *

تصویر لبخند تو


و به گمانم

من تصویر یک لبخند را
روی چشم هایم کشیده ام
که روی صورت تو
با نگاه خسته ام
به تصویر بکشم


حالا چشم باز کن
به من نگاه کن
میخواهم تو را به تصویر تمام آنچه که دیده ام
اضافه کنم و
خط تازه ای ترسیم کنم
که از همه آن ها که دیده ام رنگی تر بمانی

نکند دستم خط بخورد روی نگاه تن تو
میخواهم صورتت را
در نگاهم ثبت کنم
و برای ماندن در تو
چند صبحی را

با خورشید هم آغاز شوم


*سیمین - فانی *


https://www.sharemation.com/b612/journalist%20day.JPG?uniq=baplir


۱۸/۰۶/۸۸

یک قرن تازه

چه از تو لبریز شدن زیباست

       چه از تو مغرور شدن زیباتر


   قرن تازه ای آغاز شده

یک شروع ناب

                   نیمه ای از دومین آغاز تنم

             و یک شکوه تازه از طلوع


به صراحت واژه

           کمی طعم حضور داده ام 


      خواستنت هم رنگ باران گرفت

              وقتی که من از تو مست شدم

وقتی که تو از من سرازیر


     * سیمین - فانی * 


http://bluefreinds.persiangig.com/image/new/d531.jpg

کودک شده ام


در چشم تمنای تو تاب میخورم

و چه لذتی دارد در تو

حجم ماندن را چشید

و به بی کرانه بودن ها رسید


در تلاطم پیمودن راه دیوانگی کردن مانده ام

اما در اندیشه تو شناور بودن

در ارتعاش آواز نام تو

چشم به روی شب کشیدن

و انتهای دوره گردی انتظار را دیدن

به اندازه شیطنت کودکی های دلم زیباست


و من باز گویا کودک شده ام

              

*سیمین - فانی *


http://tinypic.info/files/ne5fpe96qnrmavqj0ed4.jpg

انتظار تا سحر


از احساس با تو بودن بالا رفته ام

عجب فتحی کرده ام

حالا تا فردا

باید در اوج غوطه ور باشم

من تا سحر برای

با تو بودن

در خواب زدگی هایم

غلت خورده ام و با سکوت شب پلک زده ام

و انگشت خواهش هایم را

روی گیسوی سیاه شب کشیده ام

تا به خورشید

چشمم را غسل دهم

عجب کار سهمگینیست

وقتی بخواهی

شب نداند که بی تاب شده ای

و چه سخت است

که بخواهی

بداند که تو در پرواز صبح سهیم خواهی شد


من فتح تو را در تو چشیده ام و

تو را در خود دیده ام

و به شیشه ای خواستن هایت

خطی از خود به جای گذاشته ام


باران ببارد تو بارانی میشوی

و یادگار انگشت های تمناهای من پاک

اما توبارانی شده ای


*سیمین - فانی * 


http://pofineltin.free.fr/pluie/Imgp0225.jpg

به تو رسیدن

دل بی قراری هایم را فیصله خواهم داد  


 جاده بی انتهای انتظار را تمام خواهم کرد


به بهانه های هر شبم دلیلی برای خواب خواهم خوراند


چرت بی صبری را پاره خواهم کرد


روز های رفته را به امروز گره خواهم زد


نگو نمیدانی چرا


میخواهم به تو رسیدن را یاد بگیرم


فقط همین


*سیمین - فانی *


http://www.ao1oa.org/uploads/94484c9ea7.png



گذر عشق

به گذر زمان عادت کرده ام

و هر روز طلوع خورشید و

و هر روز خاطراتم را ورق زدن


به حجم خواستن هایم هیچ افزوده نشده

همان قدر میخواهمت که دیروز میخواستم


تیک تاک ساعت های گذشته را بیشتر دوست می دارم

و ترنم واژه های گفته شده را بیشتر زمزمه میکنم باز


دوباره بودن هایم را دوست دارم

دوباره آغاز شدن هایم را دوست تر میدارم


به گلوگاه خاطره ها سخت هراسانم

نکند بلغزم زیر آخرین خط آن خاطره ها


چه طعم سختی دارد سکوت آخرین واژه های بودنم

و چه سخت تر می گذرد عبور آخرین هلهله های تاریخ


برای سوزاندن رسم دلدادگی هایم

دست به دعا شده ام


شمعی نمی سوزانم که نفرینش

دامان امروزم را نگیرد 


فقط به حکم تکرار شدن های روزم

امروز هم با التماس های آویخته شده ام به تو

راز و نیاز میکنم


دست های دعای من باز است و

چشم های خواهشم بازتر

ولی چه سوز سردیست

سوز بدرود گفتن و رفتن

و به تنگنای این وداع هم عادت دیرینه کردن


رسم خوشایندی گویا زمزمه نشد هیچ

روز زایش عشقم در گوش من


به تمنای خاکستری های دلت آشفته بودم و

به التماس های خواستن هایت آشفته تر میشدم 


زمان را هنوز سر میکشم

و عبور خاطره ها را در جویبار زندگیم سر میدهم




* سیمین - فانی *


http://neegar.persiangig.com/image/love%2520picture%2520(10).jpg

در من بمان

جاده معنا ندارد  

وقتی رد راه آمدنت را نمی بینم  

 

باران معنا ندارد  

وقتی چتر نگاه تو باز نیست  

 

شعر معنا ندارد  

وقتی از تو صدایی نیست  در آن  

 

من معنا ندارم  

وقتی تو در من نیستی   

 

سیمین - فانی



http://i17.tinypic.com/867aqzp.jpg

بیا میخواهم .......



بیا میخواهم تو را درچشم هایم غسل تعمید دهم

بیا میخواهم تو را از جاده لب هایم عبور دهم

بیا میخواهم برایت از نفس های به تنگ آمده ام قصه ای بسازم

بیا میخواهم از تن خسته ام برایت سازی بنوازم

از خمی این قامتم عصایی بشوم برای دست های رفته ات


بیا میخواهم ننگ بی تو ماندن را فریاد کنم

بیا میخواهم آواز شوم رفتنت را


دیگر ندارم باکی از سوز سرد مردنت

دیگر ندارم طاقت شیون و فریاد دلت 


بیا میخواهم سیل جاری اشکم را در تو معنی بکنم


حالا که واژه رفتن رفتنت باب است

بیا توشه ای دارم

بردار و ببر با خود

دلیست

ناقابل یار است

پوسیده اما واژه هایش عطر دیروز دارد


*سیمین - فانی *


http://victim.persiangig.com/other/02-HaveToGo.jpg


جاده دوره

بزارش باشه

راه من دورتر از اون

بزار باشه

میخوام فقط راه برم

هرچی دورتر

بزار باشه

کوه و جنگل و ویرونگی

بزار باشه

ولی توش ادم نباشه

توش حرف نباشه

بزار غروب اما بمونه

بزار توش خورشیدم باشه



...

کاش کسی حتی به تنهایی من سر بزند
یا که حتی نم نم به در خانه این دل وامانده من در بزند
ولی افسوس
او که نباشد
خانه ام سوت و کور است
بی صاحب و لب گور است


http://i20.tinypic.com/2hhm800.jpg