سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

سروده ها و دلنوشته های ســـیمــــین

زمانی میشود که جز سرودن و بازی با قلم و کاغذ راه دیگری نیست . من هم مینویسم تنها برای دل خود و تمام

زایش تو در من

امروز نوبت زایش تو در چشم های من است

        

             با تو قرار دارم


         سر کوچه بی قراریهای من


  کمی صبر کن.


                               زیر سایه درخت بی حوصلگی


چند شاخه خشک از تردید چسبیده

                

                      از روی شانه های انتظارت جدایش کن .



امروز من تو را در خود حمل میکنم


       کمی صبور باش،


                              امامزاده دیدارم متبرک بشود،


میخواهم دستبند سبز خاطر خواهیم را


به دست تردید تو گره بزنم


و شمس الضحی دلم را روشن کنم


     تا صبح برای تو بسوزد.


                          نکند شیطنت بکنی


 عجز و ناله دخترک بودنم را


         از ان سقا خانه اجابت باز بکنی.



امروز نوبت دیدار دلم با دل توست


        کمی آنطرف از کوچه قرارمان


                          چند شاخه گلی هست


در خود معطر کن

                          نمیخواهم چشم بی عطرت 


در دلم آهنگ سر بدهد .


هنوز هم میگویم


امروز نوبت تولد تو در من است،


     چه بار سنگینی بود


چند ماه به دوش کشیده ام


           امروز کار کارِ قابله آن کوچه دیدار است


که تو را در من متولد بکند.


 

                   مادر بیچاره ام  از چشم مردم میترسد


    نکند شکم انتظار من باد کرده باشد


امروز تو را در سبد رها شدنم رها نمیکنم دیگر .



          امروز نوبت زایش تو در حجم بودن من است 


نوبت تکرار شدن هر روز تو در من 


 و کتمان دلواپسی این همه روز های رفته.



سر کوچه بی قراری های من صبر کن

                   

چشم دنیا  که خوابید

                                    تو را در خود متولد میکنم


دیگر نمیترسم از چشم زن همسایه


که نازاست 





* سیمین - فانی *



http://no-words.com/blog/images/immigrantsong.jpg


نظرات 1 + ارسال نظر
ناهید سعادتیان شنبه 31 مرداد 1388 ساعت 02:19 ب.ظ http://nahidsaadatian.blogfa.com

سلام و بسیار سپاس گزارم . شعرت مثل همیشه و زیباتر از همیشه بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد